DOOR NICO WAIBOER
De 1e stap en belangrijkste is, dat je bepaalt wat je doelstelling is voor LinkedIn?
Vervolgens ga je jouw doelgroep definiëren:
twee tips: Photofeeler & Profile Picture Maker
Laat zien wat je voor mensen kunt doen.
Praktische tips om in gedachten te houden bij het schrijven van Kopregel:
De eerste stap voordat je op zoek gaat naar een geschikte foto.
Tip: gebruik (gratis) Canva.com
Url aanpassen en contactgegvens invullen
Wil je succes hebben met je LinkedIn profiel, dan is een goede fundering de basis om succesvol te worden.
Wil je Leads genereren voor jouw bedrijf?
Wil je jezelf beter presenteren?
Wil je jouw product promoten?
Relaties opbouwen?
Wie is jouw doelgroep?
Hoe wil je gezien worden door deze doelgroep?
Je gaan volgen?
Je een connectie verzoek sturen?
Je bellen?
Websitebezoek, dus traffic genereren naar je website
Zorg er eerst voor, dat duidelijk is wat voor waarde jij kunt toevoegen. Niet ik ik ik, maar wij wij wij met de nadruk op de uitdaging en de behoefte die jouw doelgroep heeft.
Doelgroep bepalen
Jouw LinkedIn-profiel kan je zien, als je persoonlijke landingspagina. En dat begint met een zgn. klantcentrisch LinkedIn Profiel! Een profiel waarbij je jouw klant en doelgroep centraal stelt.
Jouw LinkedIn-profiel
Jouw LinkedIn-profiel moet deze basiselementen bevatten om meer leads te genereren.
Goed vindbaar zijn op LinkedIn is een ‘must’ voor jouw Prospects. Ze gebruiken hiervoor zoekwoorden.
Hoe belangrijk is je foto op je LinkedIn profiel? Antwoord: Heel belangrijk
Het is de eerste indruk, die een bezoeker krijgt van jouw profiel.
Wist je dat bijna 50% van je hersenen is gericht op visuele verwerking en dat het eerste wat mensen bekijken de plaatjes zijn?
En wist je dat klanten eerst naar jouw foto op LinkedIn kijken en op basis daarvan bepalen of ze verder lezen?
Een goede profielfoto maakt deel uit van je professionele branding op LinkedIn en andere social media kanalen.
Investeer in een goede profielfoto!
Ik heb nog een tweetal tips Photofeeler & Profile Picture Maker, die je gratis kunt gebruiken; Photofeeler (Dit is een website waar je onder meer je LinkedIn foto kunt laten beoordelen)
Pfpmaker (genereert van elke foto een mooie professionele / creatieve profielfoto)
Het doel van je kopregel is om de prospect op jouw profiel te krijgen. Vanaf daar wil je hun aandacht vasthouden zodat ze je profiel gaan bekijken.
Hoe schrijf je een goede Kopregel?
Het belangrijkste doel van je kopregel is om je prospects een reden te geven om jouw profiel te bezoeken.
Vaak kom ik een Kopregel tegen waar alleen de functie in staat en dat is zonde.
Een manier om een zeer krachtige Kopregel te maken is de volgende:
“What’s in for me?” is de vraag van iedere bezoeker van je profiel:
Bedrijven helpen hun bedrijfsdoelstellingen en -ideeën te vertalen naar operationele resultaten en een positieve ROI
IT-specialist die zich toelegt op het creëren van stabiele, schaalbare oplossingen voor MKB bedrijven
Aanbestedingsmanager ◆ Ik help bouwbedrijven de overheid begrijpen, zodat ze meer tenders binnenhalen ◆ Meer weten?
Ik leer je om na een training WEL je potentie te benutten!
Ik help b2b bedrijven met LinkedIn om leads te genereren
Hier zijn een paar praktische tips om in gedachten te houden bij het schrijven van de Kopregel:
Hier zijn een paar praktische tips om in gedachten te houden bij het schrijven van de Kopregel:
Stem je kopregel af op je doelgroep.
Voeg jouw USP’s toe.
Wees benaderbaar.
Voeg een Call to action toe.
Vul niet teveel zoekwoorden in.
Wees creatief.
Resultaten welke je boekt voor je klanten.
De LinkedIn achtergrondfoto (banner) is een kans, die vaak over het hoofd wordt gezien om je persoonlijke merk onder de aandacht te brengen.
Achtergrondfoto
Mensen zijn visueel ingesteld. Onze ogen worden aangetrokken door afbeeldingen en foto’s.
De profielfoto is er vaak wel. Maar de achtergrondfoto wordt vaak vergeten. En dat is jammer, want je wilt je onderscheiden.
Bedenk wat je wilt bereiken met je LinkedIn-profiel. Wat wil je uitstralen? Als je dat helder hebt, kan je op zoek gaan naar een achtergrond foto die bij jou past.
Zorg ervoor dat je achtergrondfoto altijd de perceptie weergeeft die je wilt creëren. Als jij gezien wilt worden als een serieuze zakenman en je hebt een achtergrondfoto met jezelf in een pak, dan is dat de juiste uitstraling
Heb je nog geen juiste achtergrond foto kunnen vinden, dan kan je kiezen voor een neutrale foto of Google eens op ‘Linkedin background template’ om tot inspiratie te komen.
Hoewel een stockfoto beter is dan een lege ruimte, is het toch een goed idee om een afbeelding in te voegen die gerelateerd is aan jou merk.
waar je LinkedIn banner templates hebt, die je makkelijk kunt aanpassen.
Tip: gebruik (gratis) Canva.com
Met dit onderdeel in je profiel kun je verschillende onderdelen uitlichten op je profiel zoals:
Je kunt zelf de volgorde van weergave bepalen.
Met dit onderdeel in je profiel kun je verschillende onderdelen uitlichten
Gebruik het onderdeel Info in je LinkedIn profiel om jezelf te verkopen. Zie het als je begeleidende brief of een Elevator pitch.
Gebruik het onderdeel Info in je LinkedIn profiel om jezelf te verkopen
Wat nog weleens wordt onderschat in je LinkedIn profiel is Aanbevelingen, dit wordt vaak niet ingevuld en dat is jammer.
Aanbevelingen zijn belangrijk. Je kunt zelf nog zo hard verkondigen, dat jij de beste ergens in bent, maar als een ander dit over jou zegt heeft dit vele malen meer impact!
Zie het als een testimonial, jouw social Proof
Hier een video met uitleg:
Url aanpassen en contactgegevens invullen:
Check deze video:
Om aanvragen te stimuleren moet je ervoor zorgen, dat je bereikbaar bent: telefoonnummer, e-mail adres. Zet dit onderaan je Info gedeelte.
Bij het onderdeel Uitgelicht kan je klikbare links toevoegen naar je website, electronisch agenda, etc.
Bij het onderdeel Uitgelicht
Dit zijn de basisprincipes van een LinkedIn-profiel, die ervoor gaat zorgen dat je van een CV profiel (over mij) gaat naar een profiel, die fungeert als een een soort mini website (wat voor waarde voeg ik toe en welk probleem los ik op voor mijn doelgroep).
Hierdoor creëer je meer profiel bezoekers en vergroot je je kans om een relatie op te bouwen en uiteindelijk meer kunt gaan verkopen.
Over Nico Waiboer
Mijn naam is Nico Waiboer en ik ben LinkedIn Trainer & Consultant. Ik help en leer bedrijven hoe ze LinkedIn effectiever kunnen gebruiken om klanten te vinden, te winnen en te behouden. Dat doe ik door de beste tips en nieuwste LinkedIn trends te delen via mijn LinkedIn profiel checklist, blogs, video’s en cursussen.
Connect met Nico Waiboer op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/nicowaiboer/
Gratis
Boek nu je gratis strategiegesprek: https://nicowaiboer.nl/strategiegesprek/
Download nu gratis de LinkedIn profiel checklist: https://nicowaiboer.nl/gratis/
Gratis Webinar: Hoe genereer je kwalitatieve leads via LinkedIn? https://nicowaiboer.nl/webinar/
Training
Wil jij ook meer bereik, bekendheid en meer winst? https://nicowaiboer.nl/de-linkedin-formule-meer-bereik-bekendheid-en-winst/
Wanneer je ervoor klaar bent, zijn er 4 manieren waarop ik je kan helpen::
1. Online of live samenwerken? Boek een GRATIS afspraak waar we samen kunnen kijken of ik je kan helpen met LinkedIn of andere vragen.
2. Check een van mijn handleidingen en leer hoe je profiel optimaliseert, een publiek opbouwt en je persoonlijke merk opbouwt - krijg hier direct toegang.
3. Werk met mij 1:1 en bouw je netwerk op LinkedIn. Leer hoe je stap voor stap meer uit LinkedIn haalt en waardoor je nieuwe klanten, aanbiedingen en kansen creëert! Meer info hier.
Promoot jouw business door het sponsoren van mijn nieuwsbrief. Mail naar: nico@nicowaiboer.nl